Continu controle over brandveiligheid [branded content]
[BRANDED CONTENT] Bewoners, medewerkers, patiënten, studenten, bezoekers: iedereen in een gebouw moet zich veilig kunnen voelen. Zeker waar grote aantallen mensen bij elkaar komen en verblijven, is brandveiligheid essentieel. Maar hoe houd je brandveiligheid op het hoogst haalbare niveau? En hoe ga je om met complexe situaties, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van meerdere gebouwen op verschillende locaties?
Verzekerd zijn van maximale brandveiligheid
Brand- en vluchtveiligheidsmiddelen kunnen mensenlevens redden – mits zij 100 procent functioneren. Periodieke checks helpen om ze in hun optimale staat te houden. Vervelend genoeg neemt hun inzetbaarheid tussentijds toch weer af. Dit komt onder andere door verkeerd gebruik, schade, vandalisme of simpelweg onnadenkendheid. Binnen één jaar na onderhoud valt zelfs 15 procent uit, zo becijferde de Federatie Veilig Nederland. Maar wanneer en waardoor is door niemand precies te zeggen.
100 procent zekerheid over brandveiligheid heb je dus nooit. Dit probleem is op te lossen met technologie die je de mogelijkheid geeft om de inzetbaarheid van de brandveiligheidsmiddelen tot in detail te monitoren. Realtime en 24/7. Hierdoor kun je afwijkingen signaleren en uitval voorkomen, en blijft iedereen in het gebouw verzekerd van maximale brandveiligheid.
Neem bewust en actief besluiten over brandveiligheid
Er is een nieuwe generatie ‘slimme’ brand- en vluchtveiligheidsmiddelen die voorzien zijn van sensoren. Daarmee verzamelen zij continu gegevens over hun status die je vervolgens terugziet op een overzichtelijk dashboard. Daardoor heb je altijd in één oogopslag een zeer compleet beeld van de brand- en vluchtveiligheid, ook in complexe situaties met verschillende locaties. Zijn er afwijkingen? Dan ontvang je een notificatie. Is er een acuut onveilige situatie? Dan krijg je een alert, inclusief de oproep om direct op te treden. Dat kun je zelf doen of je kunt het aan experts overlaten. Deze middelen geven je dus grip op de brandveiligheid en de mogelijkheid om bewust en actief te handelen. Een geruststellende zekerheid wanneer het om mensenlevens én de reputatie van je organisatie gaat.
Maak het beheer efficiënt en effectief
De innovatie 'Safety Connect' biedt 24/7 overzicht, inzicht en controle over je brand- en vluchtveiligheidsmiddelen. Je hebt onder alle omstandigheden een actueel beeld van de status van je veiligheidsmiddelen en je kunt die beheren op de manier die je zelf wenst. Wanneer een interventie noodzakelijk is, hoef je geen seconde te verliezen. Je hebt zodoende de tools in handen om de brandveiligheid altijd op het hoogste niveau te houden. Aantoonbaar, want alle afwijkingen worden geregistreerd. Daarnaast zijn al je handelingen herleidbaar en daarmee te verantwoorden. Ook in het geval van complexe beheersituaties. Zo maakt het systeem het beheer van je brand- en vluchtveiligheidsmiddelen efficiënt en effectief.
Meer weten?
Wil je meer weten over hoe Safety Connect werkt? Neem dan een kijkje op de website van Saval Brandbeveiliging.
Dit artikel is geplaatst als branded content. Branded content is content die op verzoek van een derde partij wordt geplaatst. Deze derde partij betaalt hiervoor. FMN stelt enige voorwaarden aan de inhoud van deze content, zoals de relevantie voor het vakgebied. Uit de plaatsing mag echter niet worden afgeleid dat de inhoud ook een standpunt of mening van FMN vertegenwoordigt. Geïnteresseerd in de advertentiemogelijkheden van FMN? Neem dan contact op met de afdeling Communicatie via communicatie@fmn.nl.